מצפון למרכז איטליה ברכב משפחתי


הנוף העקום מפיזה
טיול משפחתי, 7 נפשות, 10 ימים.

אתחיל ואומר כי איטליה יחסית למדינות אירופאית אחרות אינה מסבירה פניה לתייר. כל השילוט, האטרקציות, ההסברים נותני השירות בבתי מלון וכדומה ואף השוטרים (בשיחה למוקד, שלא תזדקקו, חיכיתי 8 דקות עד שענתה לי מישהי שמדברת אנגלית) מדברים באיטלקית בלבד, מכלל הטיולים שהייתי בהם (ואבי אף ביקר בארצות ערב שאמורות להיות נוקשות הרבה יותר) זו המדינה שהכי קשה בה להיות תייר בפער. (ההשוואה היא לכלל מדינות המערב, חלק ממדינות ערב והמזרח.)

טיסות:
אליטליה
הלוך: ישראל-רומא (יש ארוחה), רומא-ורונה, טיסה של כשעה, התעכבה בחצי שעה.
חזור: רומא-ישראל
המטוסים של אליטליה קצת צפופים, הארוחות גם הם לא בדיוק מדהימות. 

שדות תעופה:
בשדה התעופה של רומא יש קניון גדול ללא מע״מ (22%) עם הרבה מותגים וחנויות. לטיסות הקונקשן יש מעבר בביקורת דרכונים ואז כניסה לקניון קטן יותר (גם הוא ללא מע״מ כמובן) ואיזור הגייטים.
בהחזר המס ברומא תצטרכו קודם לעשות צק אין ולהגיע לדלפק המכס שנמצא ממש בסמוך לדלפקי הצ'ק אין לקבלת חותמות עם התיקים והכרטיסים (ליידע את דיילות הקרקע בכדי שלא ישלחו את הכבודה לבטן המטוס אם ישנה) ולאחר הביקורת במכס לשלוח את המזוודות אצל פקידת המכס. לאחר הבידוק הבטחוני תוכלו לקבל החזר לכרטיס האשראי (רק אם קיבלתם חותמות!) בדלפקי Global Blue סמוך לגייטים.
שדה התעופה של ורונה קטן מאוד, אין צורך לבזבז שם הרבה זמן. אם מגיעים בלילה תתארגנו בהתאם, אין שם אינטרנט אלחוטי חופשי (יש כעקרון אבל הוא לא עבד כשהיינו, אולי תקלה זמנית) ואין איפה לקנות סים בלילה.

לינה:
סרמיונה- Luxury Apartments Beauty Gardens, דירות נופש על הטיילת של האגם, סמוך למרכז מסחרי וכ10 דק הליכה מהעיר העתיקה. דירות מפוארות, לקחנו אחת עם 3 חדרי שינה וספה נפתחת למיטה זוגית בסלון. לכל דירה יש חניה תת קרקעית פרטית סגורה וגינה רחבה פרטית. מלבד המיקום המפנק, הדירות נמצאות במתחם ענק הכולל 5 בריכות שונות, מדשאות ופארק צמוד. כל המתחם מגודר, כניסה למתחם ולחניון רק עם ציפ או שלט, כמו כן הבריכות מגודרות וגם אליהם כניסה עם הציפ. הדירות מרוהטות קומפלט, יש אפילו מעשנת בגינה. רק האינטרנט קצת איטי. מומלץ בחום! (הערה- הגענו ב1 בלילה, כמובן בתאום מראש. יש למתחם 2 כניסות אך מכיוון שלא היה ברשותינו הציפ חיכו לנו בחוץ, והגענו לכניסה השניה, חיכינו סתם והסתובבנו סביב עצמינו עד שמצאנו מישהו שהתקשר עבורינו. תאמו מראש ותדאגו לטלפון או תתחברו לאינטרנט של מלון סמוך.) יש מזגן רק בחדר השינה הגדול, לא הורגש צורך בשאר.
לאלו המחפשים כשר- קיים מלון כשר בסרמיונה, נקרא Olympic Kosher Holiday. אפשר גם סתם להגיע לאכול.

ונציה- Friendly Cannaregio Apartments, סוכנות המציעה דירות באיזורים שונים ברחבי ונציה. קיבלנו דירה מרחק קצר מהגטו. הסוכנות לא מומלצת, הם דורשים 80 יורו דמי נקיון אך הדירה לא הייתה נקייה, היה עובש במכונת כביסה והמזגן לא תפקד כראוי, ולא נתנו פתרון. יש מזגנים. ממליץ לוודא את מיקום הדירה טרם ההגעה (לא תמיד ממוקמת איפה שמשרד הקבלה!), כך תוכלו להמנע מסחיבות מיותרות, חפשו מקום קרוב לתחנה או שכולל העברה לדירה, שלא תסחבו שעות עם התיקים נגררים ממקום למקום, חוויה לא נעימה כלל.

פירנצה- Le Fiorentine Boutique Apartments, בניין בעל 4 קומות, בכל קומה 2 דירות. בקומה העליונה הדירות גדולות ובעלות 2 מפלסים, 3 חדרי שינה, מטבח קטן וחדר שירותים-מקלחת אחד. המיקום ממש ממש מרכזי, הדירות יפות ונקיות, נמצאים 2 דקות הליכה מהחניון עליו המלצתי בתחבורה. מאוד מומלץ! יש מזגנים.
רומא- Luxury Domus Tritone, מבחינת המיקום, הדירה נמצאת במתחם ZTL  עד לשעה 18, לכן כדאי להגיע לאחר השעה הזו ולהנות מהחניה החינמית מעבר לכביש (מתוחם בפס לבן, על בסיס מקום פנוי). מכיוון שברומא כדאי (כמו ברוב היעדים) לחנות ולהתנייד ברגל, דירה זו מושלמת מכיוון שהדירה במיקום מעולה! פחות מ3 דקות לכיכר פופולו (ראו פירוט במסלול), 10 דקות לפארק, חצי שעה לקוליסאום והרובע היהודי, וכמובן 4 דקות מסופרמרקט (כל הזמנים בהליכה כמובן). אמנם הדירה קצת צפופה ואין בה מיזוג, אך היא מאובזרת עד לרמת קוראסונים בארון וחלב במקרר. לחובבי הוינטאג' יש גם מעלית כבת 70 שנה שעדיין עובדת.

תחבורה:
אנחנו הזמנו מראש רכב (7 מקומות) מחברת באדג׳ט בשדה, ללא הגבלת קילומטר ועם החזרה ברומא. 
כבישי אגרה- בנסיעות ארוכות באוטוסטרדות יש אגרה, לוקחים כרטיס בעליה לכביש ומשלמים ביציאה לפי הקילומטרים שנסעת על הכביש במזומן/אשראי.
ניווט- כדאי לקנות סים ולהשתמש בגוגל מאפס/וויז(יותר מומלץ לדעתי, מתריע על מהירות וכו. שימו לב כי זה לא תחליף לשילוט, הוויז לפעמים לא עומד בקצב! כדאי להסתכל על המפה ולא רק להקשיב, בכיכרות קשה להבין לפעמים איפה לצאת). ממליץ לא לנווט לבד, יש הרבה רחובות שאסור להכנס אליהם בלי תווים מסוימים ואתם עלולים לפספס את השילוט ולהקנס. כמו כן מתריע ממצלמות מהירות. יש אופציה לשכור מהחברה מכשיר ניווט ב13 יורו ליום.
חנייה- מאוד קלה להבנה, יש איזורים ללא תשלום וכאלה שעם, בכל מקרה צריך ללכת למכונות האוטומטיות ולהוציא כרטיס (ידפיס ללא תשלום לזמן מסוים או יבקש תשלום)
תדלוק- בכבישים המהירים המחירים גבוהים בכ30 אחוז, ובימי ראשון רוב תחנות הדלק סגורות או בשירות עצמי בלבד. יש לוודא קיום דלק במשאבה טרם התשלום (רשום empty) אחרת תקבלו רק זיכוי.

אין אובר/בולט, קיימת אפליקציה בשם Free Now, יש כמובן תחנת מוניות בשדה וניתן לתפוס מונית בכל מקום, אוטובוסים ורכבות כמובן לנסיעות ארוכות. אם אתם מסתדרים בתחב״צ, ממליץ שתשתמשו בה. איטליה ידועה באכיפה הקשה שלהם בכל הנוגע לתחבורה; דוחות חניה, מהירות וכניסה לאישורים אסורים (שקשה להבין שהם אסורים לכניסה) הם עניין נפוץ פה וחבל שזה יקלקל את הטיול. 

ונציה- בונציה אין אפשרות להתנייד עם רכב (או כל דבר עם גלגלים בעצם) ולכן יש חניות ציבוריות. המחירים נעים באיזור 35 אירו ליום. מומלץ לא לצאת עם מזוודות רבות, שירותי הסעה למלון עם מזוודות מתחילים מ85 יורו ומעלה. הדליקו את הגוגל מאפס (או מפה כמו זו המצורפת מטה) והשקיעו כמה דקות, בדקו איזו תחנה הכי קרובה למלון שלכם, ואיזה קווים כדאי לקחת (אוטובוס-סירה.) כרטיס ל75 דק עולה 7.5 יורו לאדם, כרטיס יומי עולה 20 יורו לאדם (אפשר כמובן לעלות על כמה מעבורות שתרצו). יש אפשרות לכרטיס משולב מבוגר+ילד ב35 יורו (ילד מעל גיל 8 משלם). על המעבורת עצמה יש אפשרות לרכוש רק את הכרטיס השעתי. אין מה להבהל- התחבורה מאוד קלה ונוחה ברגע שמבינים את השיטה. אם לוקחים כרטיס דו-יומי כדאי לבדוק את סירת הHopOnHopOff (כרטים ניתן לרכוש בכל סוכנות טיולים מקומית) שמציעים מחיר יותר זול (הכרטיס היומי אותו המחיר), אבל עם תחנות רק באיזורים המתוירים(מפה מצורפת מטה). מעבורות אלו כוללות אינטרנט אלחוטי ומיזוג. 
שיט בגונדולה עולה בין 80-100 יורו לחצי שעה (עד 6 אנשים). 
שירות בל-בוי
מחירון כרטיסים לתחב"צ ACTV









מפת הקווים בחברת ACTV, ניתן לנווט בה גם בעזרת גוגל מפות או Moovit

מפת הקווים והתחנות בחברת CitySightSeeing, (נקראת גם HopOnHopOff), תשמרו את המפה, ניתן לסרוק את הברקוד לטובת ניווט לתחנה הרצויה.

פירנצה- שופעת בZTL, ממליץ על חניון Garage dell Terme, עלות 30 יורו ל24 שעות, המציע לכל אורחיו אישור ZTL לאיזור (העיר העתיקה) החל מ3 שעות טרם ההגעה (כשתחנו יקחו את מספר הרכב ויעשו לכם אישור בדיעבד).

סים:
הסים באיטליה יקר. הכרטיס עצמו עולה 10 יורו, ואז יש את מחיר החבילה שנע באיזור ה10-15 יורו לתיירים (סה״כ 20-25 יורו בחוץ, 30 בשדה). אנחנו לקחנו סים של וודהפון (אם יש לכם סים ישן תשמרו אותו, עדיף לעשות אקטיבציה מאשר לקנות חדש ב10 יורו), 28 ג’יגה גלישה (וואטסאפ וויבר לא נחשבים בצריכה), 300 דק שיחה באירופה ועוד 300 ליעדים נבחרים, ישראל בתוכם. החבילה באה ככה, גם אם אין לכם צורך בדקות שיחה.

כסף
תמירו בארץ! ואם ממירים באיטליה, תבדקו שאין עמלה!
באיטליה משתמשים ביורו, כמובן שלא להמיר בציינג’ בשדות התעופה באירופה, היחס לא משהו ורובם לא מקבלים שקלים. יורו זה לא מטבע קשה להשגה בארץ, תמצאו שער טוב ותמירו, אין ציינג בכל חור פה וצריך לחפש (באיזורים המתוירים כמובן יש יותר). ממליץ להשתמש בכרטיס אשראי של הדואר, הוא מאוד נוח (לא לבוא לדואר עם יורו אלא אם שקלים ע״מ להמנע מעמלת עסקה במט״ח).
תביאו כרטיס אשראי רגיל לפקדונות, כדאי כרטיס עם ציפ ולזכור את הקוד הסודי, כך מחייבים ברוב אירופה.

המסלול:
מבחינת נופים- בכל מקום שתסעו, אפילו סתם בדרך, תסתכלו סביב ותבלעו את הנופים המרהיבים של איטליה!

סרמיונה- חצי שעת נסיעה משדה התעופה בורונה, תגיעו לסרמיונה, אחת מהערים השוכנות על גדות אגם הגרדה. מומלץ לבקר בעיר העתיקה בשעות הבוקר או הערב, יש עומס ופקקים משעות הצהרים. העיר העתיקה סגורה לרכבים מלבד לאורחי המלונות בפנים, אין בעיה של חניה בשעות הלא עמוסות. ייקח לכם כ20 דקות ללכת את כל העיר העתיקה, קחו את הזמן, תסתובבו. אפשר להכנס לאגם, יש שם שלל מקומות לאכול החל מדוכני גלידה ועד למסעדת La Speranzina המומלצת במדריך מישלן.
מובילנד- לונה פארק לכל המשפחה, המציע רכבות הרים מעולות ומתקנים לכל גיל. צמוד אליו נמצא פארק המים Caneva, וניתן לרכוש כרטיס משולב בקופות. ממוקמים כ20 דקות נסיעה מסרמיונה. הלונה פארק קטן יחסית (כ20 מתקנים) ולכן אם מגיעים ליום שלם כדאי לשלב בין שניהם (תתחילו בפארק מים ואז למובילנד כדי להמנע מתורים.) אם לא מעוניינים בפארק הים, תגיעו בצהרים (מ14 ואילך) אין תורים כמעט בכלל. טבלת המחירים מצורפת מטה, שימו לב כי יש תעריף מוזל אם מגיעים אחה״צ (הפארק נסגר ב19), ילדים מתחת לגובה מטר נכנסים חינם, ילדים מתחת 140 ס״מ בחצי מחיר. החניה עולה 6 יורו לרכב פרטי.
ארוחת ערב בMedival Times- ביציאה מהפארק, בשעה 19:30, יש טירה רחבה, בה תמורת 27 יורו לאדם תוכלו לחוות חוויה מיוחדת: תחולקו ל4 קבוצות, ותיכנסו אל הטירה לישיבה בשולחנות אבירים אל מול משטח רכב שמחקה את הקוליסאום, בהם תצפו באבירים נלחמים אחד בשני כדי לזכות באהדת המלך. כל זאת בזמן שתאכלו ארוחה מלאה הכוללת: סלייסים של פיצה, מרק ירקות ולחמניה, עוף קטן שלם מלווה בתפוחי אדמה בתנור (יש אופציה צמחונית, לבקש בכניסה) ולקינוח פאי תפוחים וגלידת וניל. לשתות תוכלו לבחור במים, פפסי או בירה. האוכל טעים והכל ללא הגבלה, מלצרים מסתובבים כל העת וממלאים לפי הבקשה, לא הצלחתי להגיע לתחתית הכוס שלי כלל. ההופעה מושקעת מאוד, יש אביר שמייצג כל אחת מהקבוצות אליהם חולקתם המחכה לעידוד שלכם, כולם מרעישים עם צלחות המתכת שלהם והאווירה מדהימה! (ההופעה אמנם באיטלקית, אבל גם אם לא תבינו מה אומרים עדיין אפשר להנות ממנה) מומלץ לאחר יום של בילוי בפארק, משך ההופעה כשעה וחצי. בכניסה וביציאה נותנים להצטלם עם השחקנים, ניתן לרכוש תמונה מפותחת מהם ב6 יורו.
פארק גארדהלנד- לונה פארק גדול ומושקע מאוד! (לא ברמת הפארקים בארה״ב אבל בהחלט ניתן להעביר כאן יום מלא) מלבד הפארק יש גם אקווריום ענק, וב2020 יפתח גם פארק מים. בפארק כבר קיימים מתקני מים לילדים כך שכדאי להביא להם בגדי ים, יש המון מתקנים לילדים, שימו לב כי ילדים מגובה מטר יכולים לעלות על רוב המתקנים שהם לגובה 1.20 בליווי מבוגר. יש כמובן הופעות, הפארק נסגר ב23 לאחר הופעת הסיום (המתקנים גם הם עד 23). החל מהשעה 17 הכרטיסים בחצי מחיר וכמעט ואין תורים. מחירים מצורפים מטה, החניה עולה גם פה 6 יורו לרכב פרטי. בכל הפארק יש אינטרנט אלחוטי כך שניתן להתפצל בכיף. רק הערה- גם כאן כל הסרטים וההופעות באיטלקית בלבד, קצת מתסכל.
מעיינות חמים- כ20 דק נסיעה מסרמיונה נמצא Parco Termale del Garda, מתחם גדול עם 2 אגמים חמים (הראשון כ30 מעלות, כלומר יותר חם משאר האגמים באיזור אבל אל תצפו לטמפרטורה של גקוזי והשני 40) אשר גודרו ושופצו. המתחם יפה ונקי מלבד כמה חרקים שהצליחו להגיע למים. ישנם מיטות שיזוף (5 אירו למיטה, משעה 16 בחינם), דשא רחב וכמובן שירותי הצלה. האגם הקטן נסגר ב20 והגדול ב22. בנוסף יש מתחם עם בית מלון ובריכה טרמית (כניסה לאורחי המלון בלבד), ספא, חדר כושר עם בריכה 42 מעלות (5 יורו כניסה לאדם) ומתחם הסעדה (בו יש גם אינטרנט, ובקומה העליונה סאונה ומיטות שיזוף מקורות). יש להביא מגבות, המחיר: למבוגר 24, לילד 16, (הכוללים כניסה למתחם ול2 האגמים), חניה לרכב פרטי 4.


הרי הדולמיטים- כשעתיים נסיעה מסרמיונה (3 אם מעדיפים שלא לנסוע בכביש האגרה) תגיעו אל Mont Seuc, ותוכלו לעלות ברכבל אל ההר. החניון עולה 0.5 יורו לשעה או 6 ליום, לעומת החניה בחוץ שמבקשים 6 יורו לכמה שעות, תחנו בחניון המקורה.
מחירים לרכבל מצורפים, כל כיוון כ-15 דק, הירידה באופניים לוקחת כשעתיים (ניתן לשכור אופניים ונגרר לילדים). אפשר לעלות ולהנות מנוף ההרים, לסעוד במסעדה בגובה 2000 מטר וכמובן לטייל.
מגלשת הרים גרדון- כשעה וחצי נסיעה מהר סוק, תוכלו לעלות ברכבל היוצא מהעיר Predazzo (שימו בוויז Latemar) לפסגת הר Gardonè, גם ממנו נשקף נוף מרהיב ויש מסעדה וגן שעשועים קטן (כך שניתן לבחור בין השניים). בנוסף בהר זה יש הרבה מתקנים: פינת שיזוף, מגלשת אבובים ופינת ציור לילדים, וכמובן מגלשת הרים מהירה וכיפית! בחורף ניתן גם לגלוש. האתר מומלץ מאוד! מחירים מצורפים.
פארק סואן- פחות מ10 דקות נסיעה מתחנת הרכבל של הר גרדון יש פארק אקסטרים בשם Suan (בניווט- Parco Avventura Ziano) הפתוח מ10-12 ומ15-18. בפארק יש חוויות לכל המשפחה: גן שעשועים גדול על גדות הנהר, רפטינג וקיאקים, מסלול טרקטורונים לילדים ופארק חבלים עם מסלול אומגות (יש מסלולים שונים החל מ90 ס״מ גובה בדרגות קושי שונות), יש להביא נעליים סגורות. המסלול הארוך לוקח כ45 דק ( 20 תחנות, 5 אומגות, כיף בטרוף אך מאתגר). הילדים יכולים לעשות את המסלול הקצר 2-3 פעמים עד שהמבוגרים מסיימים את המסלול הארוך. כדאי ללכת אחרי ההר לסיום היום במסלול אקסטרים.




ונציה: אם אמרנו שקשה להיות תייר באיטליה, אז ונציה זו בירת הקושי, אם אתם משפחה עם עגלה/מזוודה/הליכון/כל דבר בעל גלגלים. היא יפה מאוד אך אני ממליץ להגיע אליה לטיול יום בלבד ולא ללון בה (מפורט בסעיף לינה). מתוך עשרות גשרים אך ורק 2 היו בעלי עליה נגישה, ואין מנוס מלעלות על גשרים. המסלול מפורט מטה, לגבי התניידות ראו סעיף תחבורה.
ממליץ לרכוש/להשיג מפה, ממליץ על זו של Faville. אם אתם מעוניינים בהסברים ניתן להוריד את אפליקציות Travelmate ולהכניס את הקוד 67000535 ותוכלו לקבל הסברים בשפה האנגלית לפי המיקום. שימו לב כי רוב מוחלט של החנויות והמרכזים נסגרים באיזור 20-21.
הרובע היהודי- סמוך לתחנת Guglie מתחיל הגטו היהודי (שם יש אגב מסעדות כשרות). על הרצפה בכניסה לבתים מוטבעים שמות היהודים אשר התגוררו שם, והיכן נרצחו. ניתן למצוא את לוחות המתכת ההם בכניסה לבתים רבים ברחבי ונציה (ואירופה בכלל), רק צריך להסתכל. ברחבה המרכזית של הגטו יש מוזיאון קטן ליהדות ונציה, בית חב״ד וקיר הנצחה שנשאר מהגטו עם גדרות התיל.
מוראנו- כ15 דק שיט ממרכז ונציה, נמצא האי מוראנו. אי קטן ופסטורלי, אליו הוגלו כל עובדי הזכוכית כדי למנוע שריפות בונציה. ניתן לקנות שם יצירות אומנות מדהימות מזכוכית, תכשיטים מזכוכית וכדומה. כדאי גם להגיע למוזיאון הזכוכית ולצפות בתהליך ההכנה ולהגיע למפרץ המגדלור.
בוראנו- כחצי שעה שיט ממוראנו, תגיעו לאי בוראנו, אי יפיפה ושקט אשר כל בית בו צבוע בצבע שונה, כך שהדייגים יזהו את ביתם מרחוק. רוב תושבי האי דייגים ואנשים מבוגרים, והאווירה שם מאוד רגועה ונינוחה. מומלץ לקחת את הזמן ולהסתובב.
גשר ריאלטו- מחבר בין המרכז המסחרי של העיר אל איזור מגורים. הגשר מאסיבי מאוד, ממנו נשקף נופיה המרהיב של ונציה, ובתוכה קיים שוק. ניתן לעלות לתצפית גם מקניון פונדאכו הסמוך (מפורט בסעיף קניות).
כיכר סן מרקו- ״חדר האורחים היפה ביותר באירופה״ (נפוליאון ב.) הוא רחבה גדולה מאוד, הבנינים המקיפים אותה מעוטרים בציורים ופסלים מרשימים, ובקצה נפרס נופיה של ונציה. הכיכר היא מרכז הפסטיבלים של ונציה, בה מתקיים פסטיבל המסיכות המפורסם, בניית גשר הגונדולות ומופעי זיקוקים. כדאי תמיד להתעדכן בפסטיבלים והאירועים המתקיימים בתקופת שהותכם.

מוזיאון פרארי ולמבוריגיני: ממוקמים כשעתיים נסיעה מונציה, רבע שעה אחד מהשני. מפעל למבורגיני (הקרוב יותר לונציה) מציע מוזיאון קטן (עם הדרכה וסימולטור בתשלום, מחירים מטה). בקומה הראשונה ישנה תצוגה של הרכבים הישנים ולמעלה של העדכניים. ליד כל רכב יש טאבלט עם סרטונים והסברים, ובקצה הקומה השנייה יש חדר עם סרט מתנגן. כדאי בימי שני-שישי בהם המפעל עובד ולהכנס עם הסיור המודרך לראות. המוזיאון פתוח כל ימות השבוע. מוזיאון פרארי מחולק לרכבי הכביש ורכבי הספורט. המחירים לאחד 17, לשניהם 20 לאדם. סמוך למוזיאון פרארי יש גם את חדר התצוגה של מזראטי, ורבע שעה משם את מוזיאון פגאני, שניהם סגורים בימי ראשון.

מגדל פיזה- ממוקם בעיר פיזה, שעה וחצי נסיעה מהמפעלים (או 3 שעות וקצת מונציה/סירמיונה) כניסה למגדל עצמו עולה 18 יורו למבוגר, טיפוס של כמעט 300 מדרגות ללא מעלית. הנוף בהחלט שווה את העליה, אך אפשר גם סתם להגיע לרחבה, להצטלם או להכנס למבנים העתיקים האחרים.

פלורנס (פירנצה): איזור מרכז העיר מפואר ובעל בניה רחבה ויפה, הכל במרחק הליכה ומומלץ להסתובב. אנחנו התחלנו בכיכר הרפובליקה, חצינו את גשר וציו, הגענו לפלאזה פיטי, חזרנו את הגשר אל כיכר דלה סיגנוריה וסיימנו בכיכר דל צרצ׳י. ממליץ לקחת בעיר היפה הזו יותר מרק כמה שעות, יום או יומיים, לעלות על אוטובוסי התיירים, לאכול מהמסעדות והגלידריות הרבות, פשוט לחוות.
תצפית מיכאלאנג’לו- 5 דקות נסיעה ממרכז העיר יש תצפית מדהימה, ניתן לראות את כל העיר העתיקה, להצטלם ולהנות מהנוף. 

רומא: בכלל, רומא הרבה יותר כיפית בלילה. הטמפרטורות צונחות וכיף מאוד להסתובב, הכל מואר ויפה. ממליץ לבנות מסלול המתחיל ברובע היהודי, לראות את בית הכנסת הגדול ולאכול במסעדות המעולות (הכשרות אגב!). משם לקוליסאום ושער טיטוס (ניתן להכנס פנימה בתשלום), משם לשער ונציה המרהיב ואז פשוט להסתובב בחנויות הרבות (מפורט בקניות), וכמובן לעבור במדרגות הספרדיות והמזרקה המפורסמת (Trevi). המסלול ברגל הוא אמנם למטיבי לכת, אבל אם תחלקו את העצירות בצורה נכונה תוכלו להינות מאוד. שימו לב שבשעות הערב החנויות סגורות, אבל שווה מאוד להסתובב בלילה! מסתפקים בגלידריות והמסעדות. אם מטיילים בשעות היום ניתן להתחיל או לקנח ב Villa Borghese, פארק רחב מימדים עם אגם יפה ומוזיאון, ניתן להשכיר שם אופניים או סגוואי ולטייל או לפקניק. בכל מקום ניתן להתרשם מהפסלים והמבנים המרשימים, ממש לא משנה לאן תפנו! כמובן לא לוותר על ביקור בוותיקן, הליכה קצרה בין הגשרים של רומא והגעתם. גם שם ניתן להכנס לסייר בפנים, בדקו לפני הביקור בכדי לוודא שאין אירועים שם אחרת יהיה קשה מאוד להתקרב לאיזור.

קניות
רוב החנויות סגורות בימי ראשון, אך הקניונים פתוחים
קניון הדיוטי- פירטתי עליו בסעיף ״טיסות״, מבחינת מחיר שם הכי כדאי (הנחה של 22%)
קניון אדיגו בורונה- נמצא סמוך לסרמיונה, הקניון מציע שלל חנויות מקומיות ובינ״ל, כגון זארה, ברשקה פול&בר וכמובן פריימארק. אין מותגים מיוחדים, המחירים לא יקרים וכדאי לזכור לבקש טופס החזר מיסים. מאחורי הקניון יש סניף של דקטלון למעוניינים, הקניון מציע חוקרים לשמירת חפצים בחינם, ממש מול השירותים.
קניון פונדאכו- ממוקם בבניין הפרלמנט הגרמני משנת 1228, ממש סמוך לגשר ריאלטו. הקניון מחולק לקטגוריות לפי קומות, ויש שם שלל חנויות מקומיות, מותגים ומותגי על. הבניין מרשים ומפואר, ובקומת הגג (השקופה אגב) יש מרפסת ממנה ניתן לראות את העיר. כל איזור הכיכר הוא מרכז מסחרי, בו יש שווקים, חנויות מקומיות ובינ״ל.
הכיכרות בפירנצה- כל איזור העיר העתיקה עמוס בחנויות, מותגים מקומיים, מותגים בינ״ל רגילים ומותגי על, כמובן יש אפשרות להחזר מיסים, מקום נהדר לקניות.
רומא- דרך רחובות דל קורסו ודל במבינו, המתחילים בכיכר ונציה ומסתיימים בכיכר פופולו, ובתוך כל הרחובות החוצים אותם לרוחבם, תוכלו למצוא הכל- עשרות חנויות מותגים איטלקיים ובינלאומיים, מאות חנויות מכל הבא ליד; בגדים, תיקים, נעליים, בגדי ים, מוצרי אלקטרוניקה ועוד, וכלה בחנויות ודוכני מזכרות, מסעדות וחנויות מזון רבות. אפשר לבלות בין רחובות אלה מעל ליום שלם ועדיין לא תספיקו להכנס לכל החנויות. איזור זה הוא חובה! לחובבי הקניות.



תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תאילנד בזריז

סופ"ש ארוך בוורוצלב, פולין