תאילנד בזריז



טיול שחרור שלי וגיוס של חברה שלי. 12 ימים, קוסמוי, קופנגן, בנגקוק וקצנאבורי. 

בתחתית הבלוג אצרף בנוסף רשימה מסודרת של האטרקציות כולל השוואות מחירים בין הסוכנים איתם דיברנו.כל שאלה מוזמנים לשלוח הודעה או להגיב ומאוד אשמח לעזור!

סוכנים:
אתחיל ואפרגן ליעקב (0558866080) דרכו סגרתי רק מספר אטרקציות, ואני מתחרט שלא סגרתי הכל כולל הכל דרכו במקום עם למטייל. פניתי אליו רק לקבל הצעת מחיר לגבי צלילה, והוא הגדיל לעזור לי לעשות סדר בבלאגן, ישב איתי בטלפון 40 דקות לעזור לי לבנות לו״ז, חיפש לי את דרכי ההגעה הנוחים ביותר למלון ולא נרתע מלהציע לי אפשרויות יותר משתלמות שלא היו דרך הסוכנות שלו. כאשר נתקענו ללא מזומן הוא בתוך 10 דקות סידר לנו סכום לא מובטל שחיכה לנו בסוכנות בבנגקוק, ולא הסכים לקחת מאיתנו אפילו סכום פעוט של 30 שח שהעברנו לו בטעות יותר מידי ולא היינו שמים לב כלל, מיד התקשר והחזיר. את כל זאת הוא עושה מהארץ בכלל, ומנצח על כך ביד רמה, אפילו המרכז למטייל לא יכלו לעזור לנו והגענו לסניף עצמו. תמיד עונה מיידית גם בשעות לא שעות ותמיד דרש לשלומינו, לא רק לגבי מה שסגרנו דרכו. אין לי ספק לגביו בחופשה הבאה שלנו. אסגור דרכו הכל. 

סוכנת ביטוח הפניקס ופספורטכארד: חן דרורי (0509911112), מומלצת מאוד, משכה בכמה חוטים בשבילנו ולא חיפשה לחייב על שטויות.

ישראתור (+66862253405): סגרנו דרכם חלק 2 אטרקציות, בפעם הראשונה שלחו אלי נהג למרות שאמרתי שאני לא במלון לקחת מזומן וממש התעקשו על אשראי, והמחיר שדיברתי איתם לפני עלה מעט. למרות חווית התשלום הטיול היה בהחלט טוב כך שנתנו להם הזדמנות נוספת ותוך שעה מההודעה כבר היינו באופנועי ים בלי אשראי ובלי משחקים במחיר, אז אני מניח שתלוי על מי נפלתם :) 

טיסות:
אפתח בכך שאני מבין את הרצון להיות ספונטניים, אבל להגיע לשדה ולקנות שם כרטיס זה סיכון-אם יש רק טיסה אחת באותו היום? אם אין מקום לכולם? תרצו להתקע עכשיו בשדה? אני באמת ממליץ לקנות לפני ההגעה לשדה, גם אם זה 10 דק לפני שתעלו על המונית לשדה.

בינ״ל- ארקיע, נעזרנו בסבינה (0535451862) יצא קצת פחות מ700 דולר לאדם הלוך חזור (כולל מזוודה 23 קג וטרולי 8קג). שמענו הרבה פה על להמנע מהם וכו. כאן להרגיע: הטיסות יצאו בזמן ואף הקדימו בנחיתה גם בהלוך ובחזור בכמעט שעה! הבנו אף שדווקא באותו היום הטיסה של רויאל אותה מהללים פה התעכבה בכמה שעות טובות, אז הכל זה עניין של מזל. הטיסה הייתה נעימה, בהלוך שודרגנו למקום עם מרווח גדול לרגליים ללא עלות, ובחזור הטיסה הייתה כמעט ריקה כך שהתפרסנו על שורת כסאות. יש כמובן שמיכות וכריות, אין מערכת מולטימדיה, יש אפליקציה-
Neos entertainment שעובדת על אינטרנט במטוס (לא וייפי רגיל, עובד רק באפליקציה) אותה יש להוריד טרם הטיסה ואפשר לצפות בה בכל מיני סרטים וסדרות מבית HOT. מלבד זאת מוקרנים סרטים במסכים המרכזיים. למרות שקיבלנו הודעה שהמטוס הוא של חברת Neos, בפועל רק דיילת אחת הייתה שלהם ואולי הטייסים, באמת שלא מורגש. מקבלים ארוחה אחת מרכזית וכריך/טורטיה במהלך הטיסה. 

טופס הויזה מ2 הצדדים

פנימי- סגרנו דרך סקייסקאנר טיסות בנגקוק אייר, מבנגקוק לקוסמוי ב154 דולר הלוך חזור לאדם כולל מזוודה עד 20 קג (שימו לב לא להתקע עם ה3קג הפרש!) וטרולי. יש כמובן אופציה זולה יותר של נסיעת לילה (כ8 שעות)הטיסות הם סדירות, יש מספר רב של טיסות ביום, הקדימו לנו ביום הטיסה לקוסמוי כי הגענו לפני הזמן, ודחו לנו את הטיסה חזרה לבנגקוק לבקשתינו (במייל) ללא כל עלות, תמיד תנסו לפנות ישירות! דרך האתר מסקייסקאנר רצו 50 אירו לכרטיס. המושבים נוחים, יש ארוחה טעימה (למרות שהטיסה סהכ שעה!).לקחנו מרווח של 3 שעות בין הטיסה מהארץ לטיסת ההמשך לקוסמוי. בשדה לא היה ניתן להעביר את המזוודות שלנו ישירות (תבקשו בצק אין בארץ אולי יתמזל מזלכם) כך שנאלצנו לעבור בביקורת, לצאת לאסוף את המזוודות ולעשות צ’ק  אין ובידוק בטחוני מחדש. ביקורת גבולות: אם המזוודות עוברות ישר תעקבו אחרי השילוט לקונקשין. אם לא תעקבו אחרי השילוט לאיסוף כבודה (הליכונת) בין כה וכה תגיעו לתור ארוך ארוךךך בביקורת.
תקחו את הטפסי ויזה (טפסים לבנים מלבניים, נמצאים על השולחנות לפני התור או אצל שוטרים שמחלקים אותם, תמונה מצורפת) ותלכו לתור. בתור תמלאו את הפרטים (עט בתיק, חשוב!) שימו לב שיש 2 צדדים. יחסית קל, מבקשים שם כמובן פרטים אישיים, מספרי טיסה הלוך וחזור, הכנסה ממוצעת וכו. תמלאו כמו שצריך בזמן התור. כשתגיעו יקחו מכם טביעות אצבע, תמונה, ויתנו לכם חלק מהטופס אותו מילאתם זה הרגע, אל תאבדו אותו! דחפו אותו בדרכון. 
מבחינת זמנים- תוך שעה וחצי כבר היינו בגייט אחרי ביקורת, איסוף מזוודות, צ’ק אין ובידוק בטחוני. מתקתקים שם, אין לכם מה לדאוג. גם בטיסה חזרה לארץ הגענו שעתיים לפני והספקנו בכיף.

קוסמוי- אין מה להגיע יותר משעה לפני. שדה תעופה קטנצ’יק, יש בו כמובן מסאג להעביר את הזמן ובגייט אף כיבוד בחינם (מיצים וכריכים).

מלונות:
כל המלונות נסגרו דרך המרכז למטייל, דרך הסוכן ישראל. הם אכן משווים את המחיר לזול ביותר אם תמצאו, כולל הטבות כגון העברות אם היה מגיע לכם דרך אתר אחר. המלונות המומלצים על ידיהם מומלצים כאמור לא רק לכם אלא לכל הישראלים, לכן אם אתם מחפשים להתרחק ולא להרגיש בחופשה באילת, חפשו מלונות עצמאית, למבוגרים בלבד אם אתם ללא ילדים. עוד ממליץ, לבקש להאריך את השהות (צ’ק אאוט מאוחר) בהתאם לזמן הטיסה/מעבורת.
ושוב לגבי הספונטניות- תסגרו לפחות את הלילה הראשון מראש, שלא תמצאו את עצמכם משוטטים בכביש או בשבילי עפר גוררים מזוודה ממלון למלון כי אין חדרים פנויים. לא יודעם כמה זמן תשהו? תבחרו מלון ותסגרו לילה, גג תבקשו להאריך או שתחליפו בהתאם לרצונכם.

קוסמוי- אוזו- באיזור הצוואנג, החדרים קצת קטנים אך הוא עדיין מומלץ בהחלט, ארוחות בוקר נהדרות, שירות מעל ומעבר, הבריכה והחוף נקיים מאוד והמיקום בסוף הצוואנג (20 דק הליכה בערך עד לקצה השני). יש בננה לוטי, ציינג ו7/11 ממש מחוץ למלון.
לאלו מכם שרוצים באיזור כפר הדייגים, שימו לב שנכון ליולי 2019 יש שיפוצים ועבודות תשתית ברחוב של המלונות (האיזור של מין האם) תתעדכנו עם המלון כמה זה משפיע עליכם.

קופנגן- קוקוהוט- המלון ממש סמוך למזח האאד רין (ויש למלון העברות הלוך וחזור בחינם (אין צורך לתאם מראש, יש רכב שמחכה והנהג מחזיק שלט). רבות דובר פה על המרחק של החדרים מהחוף- מאוד מוגזם! נתחיל בזה שהחדרים גדולים, יש הליכה של לא יותר מ4 דקות לחוף (לא הכי יפה שראיתי אבל בהחלט מספק לתמונות). מה שכן, היציאה והחזרה למלון כרוכים בעליות, המלון מציע שאטל למרכז הקרוב בעלות 50 באט לאדם. הארוחות בוקר לא משהו ובבריכה לא הכי נקייה. הצוות היה ממש נהדר מלבד אחד המלצרים שממש לא היה נראה שבא לעבוד, והאיזור מתחת הבריכה היה בשיפוצים, מעט מפריע בעיקר שלא הודיעו על כך מראש. הייתי ממליץ ללכת על מלון קצת יותר מרכזי, הוא רחוק מהכל, ואם כבר להתרחק אז במלון Koh Raham, מלון מטורף ומפנק בסירקט ביץ.


בנגקוק- סנטרה ווטרגייט- באיזור המסחרי יותר, סמוך מאוד לגורדי שחקים, קניונים (MBK, siam, central וכו) ולשווקי לילה. כ25 דק נסיעה מרחוב הקוואסן. החדרים גם כאן קטנים, השירות נהדר והמיקום מעולה אם מחפשים קצת מרחק מההמולה של הקוואסן. ארוחת הבוקר מאוד מאוד מגוונת, אבל פחות התלהבנו מהאיכות, במלון אין בריכה והוא מאוד רועש! (הרבה ילדים)

תחבורה:
אני בד״כ תמיד בעד לשכור רכב. גם אם זה עולה יותר. ככה אפשר לשמור על גמישות ונוחות, ואסביר למה חרגתי ממנהגי הפעם: תאילנד היא עדיין בין מדינת עולם שלישי לעולם מודרני. השכרה יכולה לעלות החל מ150 באט ליום לקטנוע ועד 1500 לג’יפ (המחירים שראיתי). הדלק מאוד זול (כ30-40 באט לליטר) ויש צורך רק ברשיון בינלאומי, אם אתם בלעדיו בביקורת תקנסו בכ1000 באט. המחירים מאוד קורצים, בעיקר כי כל מונית תעלה בסביבות ה100 באט ואף יותר תלוי בנסיעה, ואין אכיפה על חניה וכדומה. אבל זו הבעיה- אמנם תוכלו לחנות איפה שתרצו, אבל אתם עלולים להחסם, אם תחנו בשטח של מישהו לכו תדעו אם הרכב ישאר שלם, ועדיין לא נגענו בכך שהנהיגה היא הפוכה, ואם תקחו מסוכנויות מקומיות, עלולים לעקוץ אתכם במחיר. אם בכל זאת מחליטים לקחת: דרך המלון/סוכנות ישראלית, ביטוחים ללא השתתפות עצמית, ולקחת רק מה שיש לכם רשיון עליו אחרת אתם לא מכוסים ביטוחית, לא בביטוח על הכלי ולא בביטוח בריאות.

מוניות: יש מוניות אופנוע (עד 2 נוסעים+נהג הטוסטוס), טוקטוק (רכב ממונע פתוח, הם לא תמיד יותר זולים, עזבו אתכם מלנשום את בנגקוק), מוניות פתוחות (טנדר עם ספסלים מאחורה, קיים באיים) מוניות רגילות (רק להם יש מונה) ורכבים פרטיים (ואנים, רכבי גראב, ג’יפים וכדומה. שימו לב שהם לא מוגדרים מונית את אין להם מדבקה המתירה הסעת נוסעים על השמשה, ואז אתם לא מכוסים בביטוח במקרה של תאונה, שכן זו לא תחבצ.)
חוק ברזל: בנסיעות קצרות (עד שעה) תמיד מונה. התעריף מתחיל ב20-35 באט ועולה ממש ממש לאט. שוב, זה רק אפשרי בנסיעות במוניות רגילות. המונה של המונית הצהובה-ירוקה יוצא הכי זול, המונה בוורודות קופץ קצת מהר יותר.
מומלץ להשתמש בגראב (פירטתי בסעיף אפליקציות). 
משדה התעופה בבנגקוק למרכז (ולהיפך) יעלה 300-500 באט לרכב רגיל. אם שמתם מונה (עדיף, יצא יותר זול) תצטרכו לשלם לנהג 50 באט נוספים בגלל כביש האגרה בדרך לשדה (25 באט לכיוון, הוא לוקח מכם גם על הדרך חזרה כמובן).
משדה התעופה בקוסמוי יש חברת מוניות במקום שלוקחת תעריף קבוע, נניח 130 באט לאדם לצוואנג.
באיים הקטנים (דוגמת קופנגן) אין מוניות עם מונה, לרוב יש את הפתוחות ואופנועים, להם יש תעריף קבוע הנע בין 50-300 באט תלוי במרחק הנסיעה, אפשר לנסות להתמקח. 

תחב״צ: לא התנסנו באוטובוסים, בבנגקוק רכבת שדה התעופה נוחה וזולה מאוד (גג 50 באט לאדם) ואין צורך לפחד ממנה, נורא קל להתמצא. שאר הרכבות העירוניות נראו לא משהו, לא ניסינו.
מעבורות: יש מספר מזחים בכל אחד מהאיים. ממליץ להסתכל על המיקומים של המזחים ביחס לבתי המלון, אלו מהם אתם מגיעים ולאלו אליהם אתם בדרך (כך שלא תסעו שעות סתם) וכמובן להתחשב בשעות. 
ממליץ להכנס לסוכנויות מקומיות (יש בכל חור ברחוב) ולקבל הצעת מחיר לכרטיס משולב עם העברות מהמזח ואל המלון. מעבורת עולה בין 200-300 באט לאדם לכיוון, תעשו את החישוב וקבלו הצעות מחיר. יכול לחסוך זמן, כאב ראש וכסף.
מצרף כאן קישור לרכישה אונליין https://12go.asia/en/travel/koh-samui/koh-phangan?date=2019-05-29&people=2
 
כרטיס סים:
לכו על על True או AIS. שתיהן ממש סבבה, יש קליטה בכל תאילנד.

בשדה בבנגקוק המחירים הם באיזור ה600 לכרטיס של שבועיים-חודש. בשדה בקוסמוי המחירים יותר זולים (ראו תמונה של המחירון) וכמובן שגם בכל 7/11 או Family mart ניתן לקנות בזול, אבל לכו תסתדרו אם הסים לא יעבוד, בדוכנים יש עובדים שידאגו להכל. תבקשו גם סיסמה לוויפי, יש להם נקודות בכל מקום כך שיהיה לכם וויפי גם באמצע הרחוב. ממליץ לקנות במזומן, כך שגם אם תחרגו לא יהיה איך לחייב אתכם (בד״כ עם תום החבילה הסים פשוט יפסיק לעבוד, אבל חבל על הסיכון)

כסף:
מומלץ להביא ערך של 100-150 דולר לאדם ליום לא כולל מלונות וטיסות. את הכסף/אשראי שימו בחגורת כסף או פאוץ, וקחו שקית זיפ לוק כדי שאם נכנסים למים ולא רוצים להשאיר על החוף- הכל מוגן בשקית. קחו גם צילום של הדרכון, עלולים לבקש לראות תעודה מזהה לפעמים, ועדיף לאבד צילום מאשר את הדרכון עצמו. 

אם מביאים מזומן- שטרות 50/100 של יורו או דולר ולהמיר מקומית לפי הצורך. תפצלו את הכסף- רק מה שצריך לאותו היום עליכם, השאר בכספת שבמלון או נעול במזוודה.
מבחינת הציינג’, כמו עם הכרטיסי סים- בשדה יקר (התעריף נמוך מאוד). גם במסעדות ובתי מלון התעריף מאוד נמוך כי אין להם שום תחרות. איפה שיש תחרות התעריף עולה, תוך כדי שוטטות ברחובות תעיפו מבט בשערים המוצעים, ותמירו אצל הגבוה. השערים הגבוהים שמצאתי: בקוסמוי בצוואנג, ציינג כחול ליד הEnjoy Massage (סמוך לארק-בר). בשדה בבנגקוק, האחד שהכי צמוד לקופות של הרכבת (תת קרקעי).
תמירו בהתאם- שער נמוך תמירו רק סכום אותו אתם חייבים כעת. כאשר תמצאו שער טוב, תמירו סכום גדול.

ציינג בצוואנג
אם אתם מעדיפים להביא אשראי/כרטיס דואר נטען: שימו לב כי ישנה חובה להכנס לתאילנד עם סכום כסף של כ100 ש"ח לאדם במזומן (לא ממש משנה המטבע), לא ממש בודקים את זה, אבל אם ישנו חשד שבאתם לחפש שם עבודה בלי ויזה מתאימה הם רשאים לבקש לראות את הכסף. בכל מקרה, חייב כרטיס בינלאומי עם צ׳יפ, אחרת חלק מהמקומות לא יוכלו לקבל אותו, ובכספומטים הוא עלול להבלע. שימו לב כי הרבה מסעדות לא יקבלו אשראי, וכמובן בשווקים אין אופציה כזו, לכן עדיף מזומן או למשוך. כרטיס אשראי חשוב להביא בכל מקרה (גם אם מביאים כרטיס של הדואר!) זאת מכיוון שחלק מבתי המלון יבקשו סכום כפקדון, ובמקום לתת להם סכום גדול במזומן או לנעול סכום בכרטיס הנטען (לא תוכלו להשתמש בסכום הנעול עד לשחרורו, תהליך שלעיתים יכול לקחת גם כמה ימים אחרי הצ’ק אאוט), עדיף לכם לתת את האשראי (אתם לא מחויבים, תהליך הפקדון בעצם תופס מקום במסגרת באופן זמני רק עד שתעשו צ׳ק אאוט אז הוא ישוחרר. ) מה גם שהרבה בתי עסק לא מקבלים כרטיס נטען כפקדון.
כספומטים למשיכה יש בכל חור, בצהובים ניתן למשוך סכום גבוהה יותר. עמלה קבוע בגובה 220 באט (עמלת משיכה- יתכן ויהיו עמלות נוספות שהבנק יחייב אתכם בהם, בררו טרם הטיסה מהן הגבלות הכרטיס שלכם.)

אפליקציות:
בעיני יש 5 אפליקציות שחשוב שיהיו זמינות:

- Google maps: לניווט קל, ברגל וברכב. גם אם אתם במונית, לעיתים צריך להכווין קצת את הנהג או להראות לא על המפה אם לא יבין אתכם. מומלץ להוריד את מפת האיזור ולשמור נקודות (בית מלון, איזורים שאתם בטוחים ב100% שתחפשו) כך שלא תהיו תלויים באינטרנט. ניתן לבנות בה מסלול לפי רצונכם ולעשות טיול יום כך, דוגמה תוכלו לראות בסעיף בנגקוק.

- Grab: אפליקציה מקבילה לאובר/גט טקסי, פשוט למזרח. הרשמה קלילה (לא חובה להכניס אשראי, ניתן לשלם במזומן לנהגים), מכניסים מוצא ויעד ומקבלים הצעת מחיר. שימו לב שבד״כ מונה יצא לכם זול יותר! אבל אם מדובר על נסיעות ממש קצרות או מאוד ארוכות להן בד״כ הנהגים לא יסכימו להפעיל מונה וירצו לסגור מחיר מראש, תהיה לכם הצעת מחיר איתה תוכלו להתמקח עם הנהגים. בערים כגון בנגקוק תוכלו לבחור בין מונית רגילה לוואן, אופנוע ורכבים פרטיים. אם תבחרו במונית תוכלו לבחור אף לשלם מחיר מונה בתוספת 20 באט דמי שירות בגראב (לכן תמיד מסתכלים על האפשרויות, ואם במונה הטווח יוצא זול יותר עדיף לתפוס מונית ללא האפליקציה ולהימנע מלשלם תוספת סתם). בערים גדולות אף ניתן לשכור נהג לכמה שעות (נניח בבנגקוק ניתנה האופציה של 100 באט לשעה לנסיעות עירוניות בלבד). שימו לב שבאיים גדולים (קוסמוי) תוכלו לבחור רק בין מונית לוואן במחיר קבוע (ללא מונה/אופנוע/רכבים פרטיים) ובאיים קטנים יותר האפליקציה לא עובדת כלל. האפליקציה בכללי מאוד מומלצת, אם תזמינו דרכה נהג יגיע תוך גג 8 דק וניתן לשוחח עימו בצ’ט באפליקציה שמתורגמת עם גוגל תרגום. האפליקציה דורשת אינטרנט.

- Trip Advisor: כמו אפליקציית איזי, רק בחו״ל. המלצות ביקורות וטיפים על כל איזור , מלון, וכמעט כל דבר שתרצו. בהחלט אפליקציה חובה לאלו מכם שאוהבים לגלות מקומות שלאו דווקא מוכרים.

- Klook: אפליקציה לאטרקציות, נסיעות, ושלל הצעות. מחפשים את האטרקציה, מקבלים הצעת מחיר ואפשר לשלם ולקבל וואוצר במקום. אפליקציה אמינה מאוד (לא רק למזרח! תשתמשו בה), תוכלו לראות בהצעות מחיר, כללתי גם אותה.

- Travel spend: אופציונאלי, מאפשר מעקב אחרי ההוצאות שלכם, כך שתמיד תוכלו לשים לב. מחשבת עצמאית כמה כסף נותר וכמה הוצאתם בממוצע כל יום. מאוד מקל על אלו שאוהבים להיות מסודרים עם הכסף.

אפליקציה נוספת הנמצאת ממש כעת בבניה, נקראת MaPo, המיועדת לישראלים וכוללת בתוכה המלצות על מקומות מישראלים. ניתן לנסות להשתמש גם בה, אבל תתרמו חזרה ותמליצו על מקומות.

מסעדות:
מלבד הגאנק פוד שיש בכל חור, רום סרוויס במלונות ובננה לוטי שאכלנו בלי הרף, ביקרנו בכמה מסעדות שאין להם ממש התייחסות פה בקבוצה ואני חושב שמגיע להם פרגון:

קוסמוי:
טרמינל D- יש להם 2 סניפים שאני יודע עליהם בצוואנג, אחד בין מקדולנדס לקניון, ואד ממש ממול מסעדת בזיליקום. השירות מדהים, מלצר על כל שולחן, יש אוכל מעולה וממש ממש זול! לקחנו מנה ראשונה, 2 מנות עקריות ו2 קוקטיילים ב700 באט בלבד.

 

chez Francois- ממוקם בסוף כפר הדייגים, ישנה מסעדה קטנה צרפתית שלא תמצאו אם לא תחפשו. המסעדה בעלת 2 מפלסים ובה מקום לאולי 20 אנשים. כדאי להזמין מקום מראש, וכדאי מאוד ללכת. בתור אחד שאכל במסעדות רבות וטובות, אני חייב להודות שזו הארוחה הטובה ביותר שאכלתי מימי. לקחנו את תפריט השף (1350 באט) והתחלקנו בו- כדאי כי המנות גדולות. מידות העשיה היו מושלמות, היין והפינוקים נהדרים וכל מנה התעלתה על הקודמת. המלצרים כל כך אדיבים והשף יצא לשמוע איך היה, מזל כי אני תכננתי להכנס למטבח לראות אם אלוהים מכין לי סטייק. בתור מבקר מסעדות אני מתאפק שלא לפרט על כל מנה ומנה כי זו לא מהות הפוסט אבל שמעו לי- שווה לטוס במיוחד בשביל המסעדה הזו! (לצערי אין תמונות פשוט זללנו!)
 
קופנגן: אמסטרדם בר- ממוקם מעל מסעדת הרופטופ (מעבר לכביש) ואליו אפשר להגיע ברכב עד העליה הסופית ומשם הליכה קצרה עד המפלס התחתון- בריכה ובר עם מרפסת לתצפית, ואז ניתן לעלות למפלס העליון שם יש מסעדה טעימה עם שפע של מנות מכל העולם, שולחנות על מרפסת עם נוף מדהים ומחירים לא רעים בכלל! ממליץ לבחור בין אמסטרדם למסעדת 360 זה פחות או יותר אותו הדבר, ועל הרופטופ אפשר לוותר, זה ממש מתחת האמסטרדם.

מסעדת בלו ראמה- ראו טיול עם בוניה מטה.


בנגקוק- Cocottee- מסעדה המומלצת במדריך מישלן, ההמבורגר שלהם דווקא הוא זה שמומלץ באתר מישלן. בכל מקרה המנות טובות מאוד והשירות מעל ומעבר, אני בהחלט ממליץ להכנס. המחירים בהתאם.


Walk Bar- בר על גג מלון סנטרה ווטרגייט, מומלץ לבוא בשקיעה לקוקטייל



טיולים:

 קופנגן:
 צלילה- כצוללן היה לי ברור שלמקום כזה, הציוד נכנס למזוודה שלי. חמוש ברשיון ויומן צלילות ביקשתי מיעקב הסוכן שימצא לי את השמורה הכי הכי, בה אוכל לשכנע את חברה שלי חסרת הרשיון שהגיע הזמן להצטייד באחד. הוא מייד שלח אלי את אחת העובדות עם וואוצר, וב7 בבוקר למחורת אסף אותנו רכב. למה לא מקומי? כי העדפתי קטמרן ולא ספיד בואוט, העדפתי לדעת שאני מבוטח כמו שצריך, שהציוד שלי ברמה גבוהה ושלא אזדקק- המדריך שלי אכן יודע איך להציל אותי במצולות. ואכן היה כך! לאחר ארוחת בוקר ותדריך במועדון הצלילה, מדדנו חליפות, והלכנו לנוח בזמן שמעמיסים לנו את הציוד. כן כן, באנו רק לצלול מסתבר, לא לעבוד אפילו לא לרגע. לקחו אותנו לסירה, בה היה שתיה קרה, נשנושים ומקום להשתזף למעלה. ההפלגה אוכל כשעה, במהלכה באו המדריכים והסבירו לנו איך לצלול (בכל זאת הייתה הפעם הראשונה שלה), עזרו לעלות על ציוד והופ- למים. המים היו נהדרים, אפילו לחתור מהסירה לשמורה לא נתנו לנו והתעקשו למשוך אותנו שלא נתעייף חלילה. ירדנו בחבל למצולות תוך כדי שאנחנו מקבלים ליווי אישי, המדריך סייע בצלילה הראשונה, בחן מעט את יכולות האיזון ויצאנו לחפש דגים. שמורת הסלע יפיפיה, סלע עצום באמצע הים, עליו אלפי אלמוגים ודגים מרהיבים, המדריך דאג לצלם אותנו, לחפש לנו דגים יפים וכמובן תמיד ווידא שאין בעיה אצלנו. נגררנו חזרה לסירה לאחר הצלילה הראשונה לארוחת צהרים טעימה מאוד, ומנוחה בזמן שכמובן מחליפים לנו את המיכלים. יש לציין לשבח את המדריכים שרצים הלוך חזור מכל בקשה למרות שהיו עייפים לא פחות מאיתנו. ירדנו לצלילה השניה שהייתה לא פחות טובה מהראשונה, שיחקנו מעט באיזון מתחת המים ונהנינו נורא. הצוות היה לא פחות ממדהים, צחקו איתנו דאגו לנו והנעימו את זמנינו לאורך כל הטיול, הציוד היה חדיש, המקום (לוטוס דיברס) היה מקצועי ומאושר SSI וPADI, ביקשו לראות תעודה ויומן (בו גם קיבלתי חותמות בסוף). יעקב כמובן דרש בשלומינו ווידא שהכל כמו שרצינו. מומלץ לסגור מראש, במקרה והצלילות מתבטלות עקב מזג האוויר תקבלו את כספכם מיעקב בחזרה. בהחלט בהחלט מומלץ!









טיול עם בוניה- יש לו מסלול קבוע, כמובן זהו טיול פרטי לכן אם תרצו לשנות כמובן שאפשר. הוא לוקח 2000 באט לרכב, כלומר 1-4 אנשים. טיול פרטי, אוסף מהמלון ולוקח ל:
עץ הגבוה בתאילנד (סוג של מקום קדוש)
משפחה שמצילה פילים מהתעללות, תוכלו ללטף שם פיל ולהאכיל אותו ולתרום כמה באטים(אפשר גם לשות דברים נוספים, מחירון מצורף:)
מפלי טאו סדאט
מאליבו ביץ (חוף רחב ושקט עם מסעדה נחמדה)
קו מה (אי שמגיעים אליו דרך חוף מי האד, הוא נהפך לאי בגאות ובשפל אפשר ללכת אליו ברגל, שווה לעשות שם שנורקלים)
סיקרט ביץ (חוף ממש יפה! יש שם מלא נדנדות וערסלים, צוק שאפשר לקפוץ ממנו למים, שנורקלים, והיו שם 10 אנשים בלחץ)
קוקונט ביץ (רק לתמונות בעץ העקום, שימו לב ששמו עליו חוט תיל שהחליד בינתיים, עלו בזהירות.)
ולסיום הבלו ראמה (בריכת אינפיניטי על צוק, הכניסה לבריכה היא בעלות 600 באט לאדם, ניתנת למימוש על התפריט במסעדה שעל הצוק, הארוחה הכי טובה שאכלנו בקופנגן)
משך הטיול תלוי בכם- הוא מחכה ברכב בחניה ואתם כמה זמן שתרצו. אנחנו יצאנו ב11, חזרנו למלון בסביבות 19.
הוא ממש אחלה, מבין טיפה עברית, נותן להתחבר למוזיקה בכבל אוקס ובאמת שממש ממש נהננו איתו. הרכב הוא רכב סגור וממוזג.
יש לחלופין את טיול ה500, עושים את אותו מסלול פחות או יותר (במקום בלו ראמה יש את 360) וזה כולל אחה״צ, 500 באט לאדם או 3500 לטיול פרטי (1-4 אנשים). אנחנו העדפנו טיול פרטי כי לא רצינו לעכב/למהר אנשים אם מיצינו, גם העדפנו את הבלו ראמה.




בלקמון- הבלקמון היא מסיבה המתרחשת בכל לילה בו אין ירח כלל. בדומה להאף מון, היא מתקיימת ביער שסמוך לחוף אך המסיבה היא בעומק היער. מוניות לא קשה למצוא, שימו לב שיקחו מכם מחיר גבוה, בנוסף לכניסה שעולה 700 לאדם, מומלץ לנסות להשיג כרטיס משולב מסוכנויות באיזור. המסיבה היא מסיבת טכנו, כמו בכל מסיבה יש שלל קוקטיילים בדליים, צבעי גוף (תצבעו לפני/תתמקחו, הציירים בכניסה יקרים כמובן), אבל היא יותר קטנה ולא גדושה כמו הפולמון. אנחנו נורא נהנינו וזו בהחלט חוויה. יש כמעט תמיד מסיבות בקופנגן לא רק פולמון והאף מון, כך שגם אם אינכם ממש אנשי מסיבות, כדאי מאוד ללכת לחוות זאת לפחות פעם אחת.

קו סמוי:

"סלע סבא"
חיפשנו טיול ג’יפים שלא כולל התעללות, אך רק בזמן הטיול נוכחנו לדעת בסוף שדווקא מדובר באותה חברה, כך שאמנם בחרנו מסלול ללא התעללות אך פרנסנו את אותה החברה. בכל מקרה מסלול הטיול היה כזה- איסוף מהמלון ונסיעה לסלעי סבא סבתא(סלעים בצורת איברי מין של גבר ואישה, לא יודע למה עושים מזה סיפור)
מפלים (יש זמן להכנס פנימה)
20 דקות טרקטורונים (ממש כיף, כדאי לשלם עוד ולקבל יותר זמן)
ארוחת צהרים בחווה (טעים ביותר! בופה מגוון, כלול במחיר)
בריכת אינפינטי (על פסגה של אחד ההרים, יש להביא מגבות מהמלון)
סיום בתצפית של פסל בודהה וחזרה למלונות.

הטיול עצמו היה כיף מאוד, המדריכים שם חולי נפש ובהחלט יודעים איך לעשות שמח. דרך ישראתור.

אופנועי ים- תמנעו מלקחת אופנועי ים מהמקומות בחופים, רובם הרבה יותר יקרים מההצעות הרשומות (ראו תחתית הבלוג), וגם אתם לא יודעים מה הסיכונים שלקחת אצלם. אצל כל הסוכנים שבדקתי אתם מבוטחים לחלוטין, וכוללים איסוף והחזרה למלון, אז סעו תהנו בראש שקט. אופנועי הים הם חוויה מטורפת, הייתי ממליץ לא לקחת טיול ארוך אם זו פעם ראשונה, זה מעייף ולוקח זמן להבין את הכלי. תביאו גו פרו, חלק מהמקומות אף מציעים תיעוד בחינם.


טיול יום קצנאבורי:


לא ביישניות הג'ירפות
היציאה כמובן מבנגקוק, איסוף מהמלון. בחרנו בטיול של יעקב, שהבטיח נסיעה ברכב נוח (3 שעות נסיעה) ואכן קיים, לא הרגשנו את הנסיעה וישנו את כולה. הגענו תחילה לגשר נהר הקוואי, שם הסבירו לנו מעט ונתנו לנו חצי שעה להסתובב בשוק הקטן שם ולעלות על הגשר. משם הגיע מדריך נוסף שלקח אותנו בג’יפ כך שקיבלנו סיור פרטי לשאר היום! נסיעה של כשעה וחצי משם לספארי, שם נתנו לנו להאכיל גורי נמרים וצילמו אותנו (לא מתעללים בהם, הם היו פראיים ולא מסוממים, קפצו עלינו שפכו עלי את החלב שניסיתי לתת להם, חוויה מדהימה! אין מה לפחד בכלל אנחנו נורא נורא נהנינו!) ואז לקחו אותנו לאוטובוס, איתו נכנסים למתחם החיות, וקיבלנו קופסאות עם גזרים להאכיל. האכלנו צבאים, איילים, בת יענה, זברות ו ג’ירפות שממש הכניסו את הראש לאוטובוס ואכלו מכל הבא ליד (שימו לב לתיקים 😂) ראינו גם אריות נמרים וכדומה אותם כמובן קצת יותר מסוכן להאכיל, ואז ניתן היה להסתובב בגן חיות, לראות האכלת תנינים, פילים ועוד המון חיות. לאחר מכן לקחו אותנו לאכול במפלים (אפשר לבחור מהתפריט) ואז נתנו לנו שעתיים בשבעת המפלים המרהיבים  של קצנאבורי. כל מה שרשמתי נכלל במחיר, אין צורך להביא כסף מלבד טיפ או שטויות בשוק. מאוד מומלץ, קחו את טיול היומיים אם יש זמן (הוא כולל לינה וארוחות).

מסלול יום בנגקוק- בנינו לעצמנו בגוגל מפות מסלול הממצה את בנגקוק עבורינו. ממליץ לבנות לפי מה שנוח לכם (עשו את מה שקרוב יחד, סיימו או התחילו באיזור המלון שלכם, שקלו לשכור נהג לפי שעה כפי שפירטתי בתחבורה). התחלנו מהקוואסן, נסענו לארמון המלך, קניון אמפריום וטרמינל 21 (ראו פירוט על הקניונים בקניות), משם מונית לגורד שחקים, ואז הליכה לMBK, Siam paragon, סנטרל וורלד ואמבסי ולבסוף בריכת אינפיניטי בגורד שחקים וחזרה למלון.

קוסמטיקה:
ציפורניים:

קוסמוי- צוואנג: Lady fingers cafe- חנות חמודה ליד המקדולנדס והBurger king (דקה מהסנטרל פסטיבל לכיוון אוזו), עושות לק גל, בנייה וכו. חמודות מאוד, מצרף בתמונות את המחירון שלהן. עושות הכל ביד, מקצועיות וסבלניות מאוד!
 


קוסמוי- כפר הדייגים: Hot Nails- ממש ממול הקוקוטאמס, ביתן חמוד כזה, הן עושות עבודה מעולה, חיכו לנו לסגירה כי התקשרנו להודיע שאנחנו באים עם ציפורן שבורה, ואף הדביקו ונתנו לנו דבק למקרה וזה קורה שוב לגמריי בחינם. מומלץ!


מספרות:
קוסמוי:

סלון מון- נמצא ליד מסעדת בזיליקום, בחורה חמודה שעשתה לזוגתי חפיפה, תספורת, פן וצמות יפות בטירוף ב600 באט. היא חמודה ומאוד מקצועית, מבינה קצת עברית ומאוד מומלצת. כדאי להתקשר לבדוק שהיא נמצאת לפני, רצינו לחזור אליה לפני החזרה לארץ לחידוש אבל היא לא הייתה :(

כנסו לסמטה כאן

  



Never say Kutz- מספרה ממש ליד הקניון בצוואנג (יש גם סניף בבנגקוק) סידרו לי את הזקן ועשו לי מסגרת בפנים ב250 באט, מאוד נהנתי מהפינוק!





מסאזים טובים:
בצוואנג בקוסמוי: enjoy massage 


 



בקופנגן: הספא של קוקוהוט
בסנטרה בבנגקוק: love massage 
ממליץ ללכת לכל מקום מסאג שבו לא כולן יושבות בחוץ ומחכות אלא למקום שנראה טוב ויש שם כמות יפה של לקוחות.. מחירים ינועו באיזור 250-400 באט לאדם לשעה מסאג, יותר מזה סתם יקר וחבל.. אם התחלתם מסאג והן לא טובות, קומו, תגידו שלא טוב וגג תשלמו חלק מהסכום. לא באתם לסבול, אתם לקוחות.

קניות:
בתאילנד קיים החזר מיסים, החל מסכומים מסויימים (ברוב המקומות שנתקלנו- 6000 באט). כמובן שלא בכל חנות יש, חלקם מציעים הנחות במקום של כ5-7% שמחליף את החזר המיסים (בתאילנד-7%). כמובן שאל תצפו לכך כלל בשווקים!
החזר המיסים עובד באופן הבא- בעת הקניה יש להציג דרכון (או צילום שלו). ידפיסו לכם טופס צהוב כזה, איתו יש להגיע לפני הבידוק הבטחוני לעמדת המכס (נמצא באיזור דלפקי צ’ק אין, כתוב VAT) ולעיתים תתבקשו להציג את הסחורה, לכן לא למסור אותם בצק אין אלא רק לאחר קבלת החותמת מהפקיד. עם קבלת החותמת ניתן לעשות את הבידוק, ובמתחם הדיוטי לגשת לדלפקי Siam, להציג את הנייר עם החותמת, ותקבלו מזומן בחזרה החזר מיסים.

איזורי הקניות בהם היינו:
קוסמוי-
קניון סנטרל פסטיבל- נמצא על רחוב הצוואנג שהוא כשלעצמו שוק אחד גדול, יש שם חנויות רבות ומזון, מקומיים ומוכרים. האיב רושה שם מאוד זול, כמו כן חנות המותגים למטה אשר נותנים הנחות במקום לתיירים. בנוסף, כל ערב מ17-23 יש שוק אוכל מקומי (סמוך לאגם) ובימי רביעי ושבת יש שוק לילה נחמד עם דוכנים מקומיים, לא גדול במיוחד.

כפר הדייגים- איזור קניות ומסעדות קרוב לחוף, פחות מגוון מהצוואנג. בימי שישי נפרש שם שוק גדול המשתרע על כמה רחובות, בו יש אוכל מקומי, צעצועים, בגדים חיקויים וכו. יש על החוף מוטי אש. שימו לב כי האיזור מאוד פקוק בשישי, צאו מוקדם, תגיעו באיזור 18 אפילו.

בנגקוק-
אמפוריום- קניון עצום מקבוצת סיאם המתחלק ל4 מבנים שונים, יש בתוכו הכל החל ממותגים יוקרתיים מאוד, מותגים וחנויות מקומיות, קומת אוכל עצומה, בית קולנוע וכו- ניתן להעביר שם יום שלם בכיף.

סנטרל- יש סנטרל וורלד וסנטרל אמבסי, שניהם מרחק של חציית כביש והליכה קצרה. בשתיהן גם יש מותגים, הוורלד הוא עצום ויש בו הרבה מאוד חנויות ומעצבים, לעומת האמבסי שהוא יותר חנויות קטנות ייחודיות אך לא חסר מותגים.

טרמינל 21- סמוך לאמפוריום, הוא ממש בתחנת רכבת. מחולק לקומות לפי ארצות- יפן, אנגליה, ארה״ב וכו.. טיול בעולם מתוך תחנת רכבת בבנגקוק.

Mbk- חנות עצומה של דוכנים, שוק מקורה. המון חיקויים, ניתן להתמקח פה.

סיאם פראגון- קניון גדול עם הרבה מותגים, חנויות רכבים, אקווריום גדול ומרהיב וכו.

קניון פלדיום- איזור ווטרגייט, מיני MBK- דוכנים וחיקויים. כל לילה עוטף אותו שוק לילה, שמתחבר בסופו לשוק הלילה נאון, שוק גדול מאוד ומגוון. מומלץ לקפוץ, יש מציאות.


רחוב הקאווסן- האיזור המרכזי לישראלים, הצוואנג של בנגקוק, כל הסוכנויות, מסעדות, דוכנים בלילה וכו, מומלץ לבקר.

למסלול העובר בין הקניונים לחצו כאן (טיול יום בבנגקוק).


טיפים כלליים




מחיר להשוואה- אופנועי ים ממקומי


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מצפון למרכז איטליה ברכב משפחתי

סופ"ש ארוך בוורוצלב, פולין